5.9.09

ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Ξεκίνησα, λοιπόν, μια μέρα να γράφω μια επιστολή διαμαρτυρίας προς την Εθνική Τράπεζα. Μόλις την ολοκλήρωσα, μου ήρθε η ιδέα να μαζέψω υπογραφές φίλων και γνωστών και μετά να τη στείλω με φαξ. Μόλις μάζεψα καμιά εικοσαριά υπογραφές - με μεγάλη προθυμία και οργή οι περισσότεροι υπέγραφαν - θύμωσα ξαφνικά πάρα πολύ με όλα τα παράλογα, άδικα, αδιανόητα πράγματα που καθημερινά με περικυκλώνουν. Μόλις δε έστειλα με φαξ την επιστολή, για να καγχάσουν αρκούντως οι της Εθνικής (αν και εφ' όσον την διάβαζαν ποτέ), αποφάσισα να ρίχνω από το νησί της μοναχικής μου ζωής μπουκάλια στη θάλασσα, καταφεύγοντας στη δύναμη της γραφής και στην μυστηριακή για μένα υπόσταση του διαδικτύου. Ξεκινώ λοιπόν δημοσιεύοντας εδώ την εν λόγω επιστολή μου προς την Εθνική Τράπεζα.

Μαρούσι 1-9-2009
ΕΝΑΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΡΑΠΕΖΑ
Κύριοι,
Με την επιστολή αυτή ήθελα να σας γνωστοποιήσω τη δυσαρέσκειά μου για την έλλειψη λειτουργικότητας και πρακτικότητας που χαρακτηρίζει τις καινούργιες θύρες ασφαλείας που σταδιακά τοποθετούνται σε όλα τα υποκαταστήματα της Εθνικής.
Αν μου επιτρέπεται μια γνώμη, ως παλιά – και καλή – πελάτισσα της Εθνικής Τράπεζας, θα είχα να παρατηρήσω τα εξής:
1. Το σύστημα ασφαλείας με την κάμερα που «διαβάζει» τα μάτια είναι εξαιρετικά δυσλειτουργικό για τους εισερχόμενους στην τράπεζα. Στο κατάστημα του Αμαρουσίου, για παράδειγμα, όπου εγώ συχνά συναλλάσσομαι, αλλά και σε κείνο της Λεωφόρου Κηφισίας στον Παράδεισο, που επίσης συχνά επισκέπτομαι, δημιουργείται μεγάλη ουρά (!) έξω από το κουβούκλιο, με πολύ αργούς ρυθμούς εισόδου, με αποτέλεσμα οι πελάτες σας να παραμένουν επί ώρα κάτω από τον ήλιο, τώρα το καλοκαίρι, ή τη βροχή, ή τον αέρα, ανάλογα με την εποχή ή τα καιρικά φαινόμενα. Θεωρώ ότι, στο όνομα της ασφάλειας, η τακτική αυτή καταστρατηγεί κάθε σεβασμό στους κανόνες των πελατειακών σχέσεων. Απροκάλυπτα αδιαφορεί για τον πελάτη σας (ο οποίος, σημειωτέον, είναι αυτός που στηρίζει και αυξάνει την κερδοφορία σας) και τον αντιμετωπίζει με την ίδια προσβλητικότητα που τον αντιμετωπίζουν και οι περισσότερες δημόσιες υπηρεσίες. Ένας γέρων ή ένας άνθρωπος με ειδικές ανάγκες, μία έγκυος, μια μητέρα με παιδί στην αγκαλιά, όποιος αντιμετωπίζει κάποιο χρόνιο ή οξύ πρόβλημα υγείας, να είστε σίγουροι ότι θα ταλαιπωρηθεί πριν ακόμα προλάβει να μπει στο κατάστημα για να εξυπηρετηθεί. Μήπως στο όνομα της ασφάλειας οδηγείστε στην περιφρόνηση του πολίτη;
2. Η καθυστέρηση και ο συνωστισμός που περιγράφω παραπάνω οφείλονται στο σύστημα με την κάμερα (που εξετάζει τον υποψήφιο τρομοκράτη, ληστή, γενικώς κακούργο, στα μάτια, πριν την είσοδο), το οποίο μάλιστα πολλές φορές μπλοκάρει, σας μιλώ εκ πείρας. Από πολιτική άποψη, θεωρώ αυτήν την εξέταση αστυνομική και κατάφωρα αντιδημοκρατική. Από ψυχολογική άποψη, είναι επίσης απαράδεκτη, γιατί υποβάλλει τον πολίτη σε ψυχολογικό εκφοβισμό και τον εκπαιδεύει να αποδέχεται υπάκουα την παρακολούθησή του. Επί πλέον, αν κάποιος έχει κλειστοφοβία, η αναμονή αυτή και η αντιμετώπισή του ως εν δυνάμει κακούργου, δυσκολεύει κι άλλο την παραμονή του στο κουβούκλιό σας. Μήπως στο όνομα της ασφάλειας οδηγείστε στην σε μεγαλύτερο βάθος χειραγώγηση του πολίτη;
Θα περίμενε κανείς ότι στην οικονομική αυτή σχέση η τράπεζα θα αντιμετώπιζε τον κάθε πολίτη με την ευγένεια που αρμόζει σε κάθε μαγαζάτορα που υποδέχεται τον υποψήφιο πελάτη για να πουλήσει το προϊόν του. Το γεγονός ότι αυτός ο άτυπος κανόνας το εμπορίου εδώ καταστρατηγείται, με κάνει να υποθέσω ότι αυτόν με τον οποίο συναλλάσσεστε δεν τον θεωρείται πελάτη ελεύθερης βούλησης αλλά ψυχοπαίδι του υποστατικού σας που του κάνετε τη χάρη να χρηματοδοτείτε το δικαίωμά του να ζει.
Αυτά είχα να παρατηρήσω και, δεδομένου ότι και άλλες τράπεζες έχουν αντίστοιχα κουβούκλια ελέγχου με τα ίδια ιδεολογικά σημαινόμενα, αλλά πολύ πιο λειτουργικά από το δικό σας, ας αιτηθώ να απλοποιήσετε τουλάχιστον το σύστημα των θυρών και να καταργήσετε τον παντεπόπτη οφθαλμό σας, της παρακολούθησης (μια και το ιδεολογικό ζήτημα που θέτω σίγουρα δεν μπορείτε να μου το λύσετε).
Επειδή όμως θεωρώ μάλλον απίθανο κάποιος από σας να πάρει στα σοβαρά την επιστολή μου και να κάνει κάτι γι’ αυτό, μάλλον θα αλλάξω τράπεζα έτσι κι αλλιώς, χωρίς να περιμένω την, ούτως ειπείν, ευαισθητοποίησή σας.
Υ.Γ.1: Δεδομένου ότι «ο οφθαλμός» σας τους κοντούς δεν τους πιάνει), πρέπει να σας συγχαρώ! Θα κάνετε τους κοντούς τους πιο περιζήτητους κλέφτες τραπεζών!
Υ.Γ.2 Μετά από μια πρόχειρη και όχι καλά οργανωμένη επιχείρηση συλλογής υπογραφών, κατάφερα και επικοινώνησα με μερικούς μόνο φίλους οι οποίοι συνυπογράφουν, αναγνωρίζοντας το δίκαιο των παρατηρήσεων και του αιτήματός μου. Σας βεβαιώ όμως ότι θα προωθήσω την επιστολή αυτή σε όσο μεγαλύτερη εμβέλεια μπορώ.
Με τιμή
..............
Κάλό ταξίδι, μπουκαλάκι μου!
jiagogina
Δημοσίευση σχολίου
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...