8.2.11

Η ΝΟΡΑ ΜΕΤΑ: μια παράσταση στο ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟΥ

ΠΡΌΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΑΜΤΣΗ. 
ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΙΔΑ, ΑΚΟΜΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ,  ΑΛΛΑ, ΕΧΟΝΤΑΣ ΔΕΙ ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ, ΜΠΟΡΩ ΝΑ  ΕΚΦΡΑΣΩ ΤΗΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ. ΣΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΩ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΜΟΥ ΜΕ ΕΣΤΑΛΗ, ΜΑΖΙ ΜΕ ΜΙΑ ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ΜΠΛΟΓΚ!
JIAGOGINA

Η παράσταση «ΝΟΡΑ ΜΕΤΑ» αποτελεί μια καινούρια ματιά στο ανατρεπτικό έργο του Ιψεν  ΝΟΡΑ. Η παράσταση του Τόπος αλλού ακολουθεί και ανακαλύπτει τη ΝΟΡΑ στα βήματα της στη σύγχρονη κοινωνική Βαβέλ σε ένα… θαυμαστό καινούργιο κόσμο.

Εκεί οφείλεται και έτσι δικαιολογείται η επέμβαση στον τίτλο η ΝΟΡΑ ΜΕΤΑ.

Πράγματι, τι απέγινε εκείνη η Νόρα που με μια γενναία κίνηση χτύπησε τη γροθιά της στο σπασμένο γυαλί της σαθρής κοινωνίας του Χέλμερ, του Κρογκσταντ και του γιατρού Ρανκ; Τι κατάληξη είχε η επανάσταση της;
Ζώντας ο σημερινός άνθρωπος συνεχείς  και διαδοχικές επαναστατικές αποτυχίες, προδοσίες,  κοινωνικές και υπαρξιακές απογοητεύσεις δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τη Νορα με την ρομαντική διάθεση άλλων καιρών.


Τώρα η Νόρα περιφέρεται κάπου στην απέραντη ερημιά του σύγχρονου κόσμου μας. Ξυπόλητη σκαρφαλώνει στα κακοτράχαλα ερείπια των ανθρώπινων προσδοκιών.

Παραλογισμένη επαναλαμβάνει ξανά και ξανά τις ατάκες της. Όλα όσα είπε στον άνδρα της και στους άλλους ρόλους –ρόλος και αυτή στο απέραντο θέατρο που ζούμε-  τα λέει και τα ξαναλέει. 

Θέλει μήπως να πιάσει το νήμα από κει που το άφησε;

Θέλει να ξορκίσει το κακό που την κυνηγάει και που τελικά υπάρχει και μέσα στην ίδια;

Μετανιώνει και θέλει να επιστρέψει;

Ποια τελετή στήνει τριγύρω της και ποια λύτρωση ζητάει;

Το κείμενο αυτής της ιδιαίτερης παράστασης είναι μια συνεργασία μεταξύ του Σουηδού ποιητή Έρικ Λάρσον και του σκηνοθέτη Νίκου Καμτσή.


Κάθε μέρα εκτός Τρίτης & Τετάρτης μέχρι 28 Μαρτίου 2011


Μετάφραση, δραματουργική επιμέλεια κειμένου ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΤΣΗΣ, ΕΡΙΚ ΛΑΡΣΟΝ
Σκηνοθεσία ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΤΣΗΣ
Σκηνικό ΒΑΣΙΛΗ ΡΟΚΟΜΑΝΩΦ, ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΤΣΗΣ
Κοστούμια ΜΙΚΑ ΠΑΝΑΓΟΥ         
Μουσική ΧΡΗΣΤΟΣ ΞΕΝΑΚΗΣ


Διανομή
Νόρα Μαρλέν Σαίτη
Χέλμερ Νίκος Αλεξίου
Κρογκσταντ Γιώργος Κροντήρης
Ρανκ Πολύκαρπος Πολυκάρπου
Λίντε Γεωργία Μαυρογιώργη


Ειδική προσφορά για τους αναγνώστες του blog: Παρακαλούμε επικοινωνήστε κάνοντας κράτηση στο email inorameta@gmail.com ώστε να λάβετε ειδική έκπτωση στην τιμή του εισιτηρίου, από 20 ευρώ- 13 μόνο ευρώ.
...................................................
Παραθέτω και μια παρουσιάση της παράστασης από την  Αφροδίτη Κομπολίτη
jiagogina 
                                                                               
η Νόρα 100 χρόνια και κάτι μετά

της Αφροδίτης Κομπολίτη, MA Theatre Directing
 «από πατέρα σε σύζυγο… κανόνες, πιστεύω, νόμοι αλλονών…»
Νορβηγία 1879: Ο Χένρικ Ίψεν, κατακτά μια θέση ανάμεσα στους σημαντικότερους θεατρικούς συγγραφείς παρουσιάζοντας το «Κουκλόσπιτο». Εκεί γεννιέται η Νόρα, το κεντρικό πρόσωπο του έργου, που γρήγορα θα μεταμορφωθεί σε έναν από τους κυρίαρχους και πιο πολυσυζητημένους γυναικείους ρόλους που θα αναδείξει το θεατρικό σανίδι. Έργο ριζοσπαστικό, φεμινιστικό και επαναστατικό μέσα από το πέρασμα του χρόνου θα ξεπεράσει τόσο την εποχή του όσο και τα γεωγραφικά σύνορα. Ο Ίψεν προκαλεί την αντίδραση της κοινωνίας του 19ου αιώνα εισβάλλοντας απρόσκλητος στο πατριαρχικό σπιτικό της Οικογένειας Χέλμερ, δίνοντας φωνή και θέση στο γυναικείο φύλλο.
 «Ένα μόνο ξέρω, πρέπει πρώτα να καταστρέψω για να φτιάξω μετά…»
Αθήνα 2011: Το θέατρο Τόπος Αλλού υποδέχεται τη Νόρα, ύστερα από πρόσκληση του σκηνοθέτη Νίκου Καμψή στο νέο της σπίτι… «η Νόρα μετά». Μέσα από ένα παιχνίδι, και χρησιμοποιώντας τη μέθοδο του θεάτρου μέσα στο θέατρο, η Νόρα μας προϊδεάζει για το έργο που θα παρακολουθήσουμε. Με την μπρεχτική αυτή εισαγωγή μας ενημερώνει για το ταξίδι και τον αγώνα της προς την ελευθερία.
Η Νόρα του 21ου αιώνα δεν έχει ηλικία και φύλο. Είναι ένα άτομο εγκλωβισμένο σε κοινωνικές συμβάσεις, προς αναζήτηση του εγώ του. Εισέρχεται και εξέρχεται από το θεατρικό παιχνίδι κρατώντας την ανάλογη απόσταση, όταν αυτή απαιτείται. Μέσα από τη θέση της ηρωίδας, αλλά και του παρατηρητή ταυτόχρονα, μπορεί να βιώσει, να παρατηρήσει και κατά προέκταση να αλλάξει. Η απόσταση αυτή δημιουργείται μέσα από παραβίαση των θεατρικών συμβάσεων, ή καλύτερα ψευδαισθήσεων. Οι ηθοποιοί αλλάζουν κοστούμια επί σκηνής. Το σκηνικό δημιουργείται εν ώρα παράστασης. Παλιές κούκλες μέσα σε γυάλες συμβολίζουν τα παιδιά. Μικρές μακέτες σκηνικών στοιβάζονται η μία πάνω στην άλλη. Τρεις γιγάντιες κούκλες ξεπηδούν ως δια μαγείας μέσα από το σκηνικό. Οι σκηνογραφικές επιλογές -αξιέπαινες, ευρηματικές και άκρως πρακτικές- εξυπηρετούν και αναδεικνύουν το σκηνοθετικό στόχο.
Η Νόρα παγιδευμένη ανάμεσα στις ανδρικές φιγούρες που συνθέτουν το κελί της, αγωνίζεται να δώσει σάρκα στα μαρμαρωμένα της πόδια και να βρει τη δύναμη να δραπετεύσει από τα καρφωμένα στο πάτωμα παπούτσια της. Εχθρός της η τράπεζα, το σύστημα, ο εκβιασμός, η υπόληψη. Ή μήπως η αγάπη της για τον σύζυγό της, Τόρβαλντ; Αυτός με τη σειρά του παρασυρμένος από το υπερεγώ του γίνεται θύμα και σύμβολο της κοινωνίας των αντρών. Στο ρόλο της Νόρας, η Μάρλεν Σαίτη, ακροβατεί ανάμεσα στην αθωότητα και τον παραλογισμό του εγκλωβισμού. Αφηγείται, πρωταγωνιστεί και περιμένει μαζί με μας να ανακαλύψουμε το φινάλε. Ο Νίκος Αλεξίου και ο Πολύκαρπος Πολυκάρπου, στους ρόλους του Τόρβαλντ και του γιατρού Ράνκ, για μια ακόμα φορά αποδεικνύουν το ταλέντο τους με τις δυναμικές τους ερμηνείες.
Μια γυναίκα θυσιάζεται για τη ζωή του άντρα της ενώ αυτός την θυσιάζει στο βωμό της ηθικής και της υπόληψής του. Ποιος ορίζει το σωστό; Εμείς, οι γύρω μας, η θρησκεία ή τα χρέη μας; Τελικά η Νόρα αυτή τη φορά θα κλείσει την πόρτα πίσω της;

Δημοσίευση σχολίου
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...